Véritable phénomène sur PC, notamment grâce au lien qui uni les développeurs et la communauté des joueurs, Elite Dangerous a réussi une bonne transition sur Xbox One, malgré quelques imperfections.
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Cette version du jeu, disponible à l’essai et en Game Preview, est toujours en chantier dans le studio britannique Frontier. Malgré cela, les développeurs ne compte pas reléguer les joueurs Xbox One au second plan. Un suivi régulier est en place, et les avis sont recueillis afin d’obtenir la meilleure version possible.
Et cela commence par un premier patch, disponible depuis aujourd’hui.
- Fixed crash in supercruise
- Crash fix for drone authority transfer
- Optimised shadows
- Audio optimisations
- Fix some account switching issues
- Enabled compute FXAA shader
- Cleaner network shutdown process
- Fix low skilled ships appearing in RES points and conflict zones
- Added overhead field to power overview page
- Make headlook axes customisable on XB1, and the pitch is invertible
- Rename the Main Menu’s « Start » to « Full Game », for clarity
- Various galaxy map usability improvements for controllers
- Focusable UI elements now have a stronger focus indicator - including the whole left panel / popup panel themselves
- Separate mesh for the galaxy map UI to fit within the safeframe
- Default is the default controls preset
Server side updates
- Fix number of visited systems statistic not updating
- Fix incorrect part-exchange and insurance rebuy costs for ships
- Reliability improvement in local starport news