[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 696: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
FPS à la manette • Forum Xbox One et Xbox 360 - Xboxygen
Forum Xbox One et Xbox 360 - Xboxygen
 

FPS à la manette - Forum Xbox 360 et Xbox Live

FPS à la manette

Tout sur la console Xbox 360

Re: FPS à la manette

Messagepar Stéphan » 12 Sep 2014, 15:21

Je serais curieux de lire cette "étude".

Car les conclusions que tu indique ici me semblent on ne peut plus par dessus la jambe sans les détails, comme le niveau des joueurs, les conditions de jeu, etc.
Ce n'est pas qu'une question de manette ou de souris et se braquer là dessus est signe de manque d'ouverture d'esprit.
Finally back from Hell. And Hell v.2.0. And Hell 3.1 too.
Avatar de l’utilisateur
Stéphan
Dépendant
Dépendant
 
Messages: 12978
Inscription: 08 Nov 2008, 03:30
Gamertag:

Re: FPS à la manette

Messagepar dosequis34 » 12 Sep 2014, 16:19

si tu lis l'anglais : http://www.eurogamer.net/articles/ms-ki ... tform-play

Personally I wish it would have stayed the course. I've heard from reliable sources that during the development they brought together the best console gamers to play mediocre PC gamers at the same game... and guess what happened? They pitted console gamers with their 'console' controller, against PC gamers with their keyboard and mouse.
dosequis34
Touriste
Touriste
 
Messages: 4
Inscription: 12 Sep 2014, 08:19

Re: FPS à la manette

Messagepar dosequis34 » 12 Sep 2014, 16:25

je ne me braque pas là dessus. Je suis juste agacé que des fabriquant de périphériques ou Microsoft ne sortent pas l'équivalent d'un clavier/souris pour FPS sur les Xbox. le boitier pour connecter un clavier/souris est très cher, et le game play avec une manette est complètement merdique.

en creusant un peu, j'ai lu que la fluidité sur console était très inférieure au pc, d'où la limitation à utiliser une souris (car beaucoup plus précise) mais même si nos FPS préférés sont dégradés sur console, on devrait pourvoir sortir une alternative aux manettes... ils ont bien sorti des volants pour les jeux de voiture...

mon point n'est pas qu'une question d'habitude, mais aussi une question de performance. Pourquoi s'habituer à un périphérique pourri(manette) alors qu'il y a une interface plus sympa qui existe.

du coup ma Xbox ne sert qu'à ma femme pour faire de la zumba et le COD de la xbox reste dans le tiroir :-(
dosequis34
Touriste
Touriste
 
Messages: 4
Inscription: 12 Sep 2014, 08:19

Re: FPS à la manette

Messagepar dosequis34 » 12 Sep 2014, 16:27

l'article en entier :
By Wesley Yin-Poole Published Thursday, 22 July 2010


Microsoft scrapped plans to allow PC and Xbox 360 gamers to play shooters like Unreal Tournament 3 and Gears of War online together because during tests "console players got destroyed every time".

That's according to Rahul Sood, founder of luxury computer designer Voodoo PC and CTO of gaming at Hewlett-Packard. "Rumour has it that there was a project many many months ago at Microsoft that was under wraps," Sood wrote on his blog.

"The goal was to bridge Xbox gamers with PC gamers so they could play against one another in games like Unreal, or Gears of War. This was all part of their Live strategy, and had Microsoft just stuck to their guns and made it work PC gaming might be in a much better position than it is today.

"There was a project that got killed at Microsoft. This project was designed to allow console gamers and PC gamers to interact and battle over a connected environment.

"Personally I wish it would have stayed the course. I've heard from reliable sources that during the development they brought together the best console gamers to play mediocre PC gamers at the same game... and guess what happened? They pitted console gamers with their 'console' controller, against PC gamers with their keyboard and mouse.

"The console players got destroyed every time. So much so that it would be embarrassing to the Xbox team in general had Microsoft launched this initiative. Is this why the project was killed? Who knows, but I'd love to hear from anyone involved - what happened?"

Sood reckons had Microsoft kept the project alive, it might have resulted in the Xbox integrating into the PC.

Following the release of the Xbox 360 in 2005, cross-platform play became one of the hottest topics in gaming.

It hasn't taken off, however. FASA Studios' futuristic FPS Shadowrun does it, but it's slim pickings.

In 2007 Epic Games' Mark Rein confirmed Unreal Tournament 3 wouldn't feature cross-platform play, but said it could turn up "at some point in the future".
dosequis34
Touriste
Touriste
 
Messages: 4
Inscription: 12 Sep 2014, 08:19

Précédente

Retourner vers Xbox One et Xbox 360 – Hardware

Connexion





Fraîchement inscrit mais trop timide pour se lancer ? Présente-toi ici !