Project CARS : le patch 1.3 est disponible sur Xbox One

«Ça roule mieux ?» le 28 mai 2015 @ 15:572015-05-28T16:00:24+02:00" - 8 réaction(s)

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Quelques semaines après la sortie de Project C.A.R.S., les développeurs travaillent toujours sur le jeu pour corriger les différents bugs. Aujourd’hui un nouveau patch 1.3 est disponible sur Xbox One et il apporte de nombreuses corrections notamment sur la manette, voici la liste (en anglais) :

GAMEPAD CONTROLLERS

  • Added ABS brake rumble to Xbox One triggers, so that the impulse triggers will rumble on losing traction when braking. The amount of trigger rumble is controlled together with Force Feedback strength via the Force Feedback slider.
  • Improved the efficiency of the controller rumble effect, to help make the steering more responsive
  • Fixed an issue where moving the sticks from one extreme to the other would sometimes result in the steering getting stuck.
  • Reworked the Xbox One analogue sticks range and axis dead zones, providing much improved steering control.

WHEEL CONTROLLERS

  • Fanatec wheels – Fixed the issue with steering jolts that some users experience.

ONLINE

  • Fixed an occasional crash when advancing from Qualifying to Race.
  • Fixed an occasional crash when returning from a race to the Race Central.

DRIVER NETWORK TIME TRIAL

  • Set Time Trials starting time to 11am to match the PC platform. This ensures consistent track temperatures across all platforms, as track temperatures affect lap times.

DRIVER NETWORK GHOSTS

  • Enabled saving of community event ghosts. These ghosts are automatically stored online, and you can then download ghosts of other players’ laps for these events.

DRIVER NETWORK PROFILE

  • Fixed an issue where at times the miles driven on a particular track or with a particular car would be logged under the wrong car or track. This improves the accuracy of the player’s Affinity ratings.

TRACKS

  • Sakitto and Summerton variations - Corrected track info regarding number of turns and track length.
  • Sakitto Sprint - Fixed a crash that would at times occur when using time acceleration.
  • Cadwell variations - Fixed draw distance issues on various objects.
  • Oschersleben variations - Fixed odd lights around track and colour issues with the horizon.
  • Zolder - Fixed an issue where the player car would sometimes start in a closed garage.

AI

  • Fixed an issue where AI vehicles were sometimes sent to the pits due to low fuel on races where refueling is not allowed.

PIT STOPS

  • Pitstop strategy will now use the actual bar value for tyre pressures.
  • Fixed an issue where the Pit engineer would repeatedly inform the player that a pit crew member has lost a wheel nut during pit stops.
  • Fixed an issue where the Pit Engineer would call the player to stop for fuel when fuel consumption was disabled in options.

REPLAYS

  • Improved the smoothness of the sun, moon, stars, and shadow motion when rewinding replays of a race that had a high time acceleration.
Project C.A.R.S.

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Project C.A.R.S.

PEGI 3

Genre : Courses

Éditeur : Bandaï Namco

Développeur : Slightly Mad Studios

Date de sortie : 7/05/2015

Prévu sur :

Xbox One, Playstation 4, PC Windows, Steam, Wii U

8 reactions

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bastoune

28 mai 2015 @ 16:18

Le jeu divise encore pas mal, mais on ne peut pas leur reprocher de ne pas s’investir, le jeu va être suivi sur chaque plateforme.

Ian Bell de l’équipe de dev a l’air de dire que leur moteur est particulièrement bien affilié à DX12, il annonce des gains de perf sur son jeu assez important, et il n’a pas l’air de blaguer, genre il insiste bien sur 9 pages du thread... wait and see, mais il a l’air confiant.

Metanol

28 mai 2015 @ 17:03

Originally Posted by D1rty Duck UK View Post Ian - as you have been quite open about DX12, what would be the benefits for project cars utilising DX12 ?

About 30-40%

30/40% c’est pas rien !!

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SauroneMX338

Rédaction

28 mai 2015 @ 17:21

J’ai tésté la MAJ ce matin et j’en suis content ! Beaucoup plus jouable à la manette et plus de direction qui se bloque ! Je vais enfin pouvoir commencer à y jouer car j’avais vite était dégoutté avec tout les soucis !

daou

28 mai 2015 @ 18:44

Je viens de faire plusieurs courses et je peux vous dire qu’il est vraiment au top. Ils ont fait du très bon travaille.

nonoel

28 mai 2015 @ 19:35

La traduction des voix faudrait leur rappeler quil y a un marché assez important en France !!!!

Jonyboy

Rédaction

28 mai 2015 @ 22:33

Traduction des voix ? Y’a quelque chose qui fait appel à des voix ? Mode carrière ou story ? Ma question est honnête, j’ai lu le test en diagonale. Je vais le relire de ce pas.

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SauroneMX338

Rédaction

29 mai 2015 @ 10:18

@jonyboy Très beau, juste les premières vidéos qui sont en VOSTFR. Je penses qu’il parle de ton mécano qui te parle durant la course en anglais (avec boite de dialogue en dessous FR)

Jonyboy

Rédaction

29 mai 2015 @ 11:24

Ok merci Saurone. Et qui fait partie des màj en plus. Faut que j’ouvre un peu mieux les yeux....